Jdi na obsah Jdi na menu

ČZ 250 1937

Historie:
   S vývojem ČZ 250 se začalo již v roce 1932. První protopypy byly rozpracované již o rok později. Zajímavostí je použití kardanu. Brzy si firma uvědomuje nákladnost tohoto pohonu a přechází raději k osvědčenému pohonu řetězem. V roce 1936 byly testovány první prototypy stroje konečné podoby. Byly odzkoušeny v Zimní motocyklové soutěži, kde dojely na zlatou plaketu. Tím dokázaly svou spolehlivoat a seriová výroba se ihned rozbíhá.

Popis:
   Konstrukce je velmi podobná menšímu typu ČZ 175. Rám je mohutnější a přední vidlice je vahadlová s jedním centrálním perem systému Webb. Motor je tříkanálový dvoutaktní jednoválec, monoblok. Převodovka je uchycena pomoví patek k plechové výztuze rámu za motorem. Píst je osazen deflektorem, motor má dva výfuky, které jsou šroubovány na příruby válce. Motocykl byl seriově vybaven tachometram Veigel, který byl umístěn v reflektoru. Zapalování byla dynamobateriové zn. Bosch. 
   Stroj byl průběžně modernizován, např. koncem výrobny v roce 1937 bylo možno koupit motocykl i s nožním řazením. Motocykl byl standardně stříkán ultra černou barvou s bílými linkami. Armádní dodávky byly zelené. Kryt nádrže, výfuková kolena, tlumiče, vahadla, řidítka, rámeček reflektoru a další drobnosti dle individuální nabídky byly chromovány.

 

text: T.K.

technická data a více fotografií tohoto typu vozidla najdete na:

https://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/1722-1936-1939-cz-250-ccm-tourist.html