Jdi na obsah Jdi na menu
 


Testace historických vozidel

OD 15.4.2019 testujeme do nového informačního systému FKHV. Je to v podstatě stejné, jen je potřeba důsledně připravit data. 

Viz na konci stránky.

Jednou z činností klubu je testování vozidel na historickou původnost. Systém testování historických vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění a z něho vycházející vyhláška Ministerstva dopravy č. 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu a podmínek testování historických a sportovních vozidel v platném znění, novelizovaná vyhláškou MD č. 144/2012 Sb. 

  1. Testace klubová:
         Pokud je stroj přihlášen na běžné RZ, slouží klubová testace k identifikaci stroje a k jeho zařazení do kategorie HV . Cílem klubové testace je protokol, ve kterém je zapsáno "Vozidlo je uznáno jako historické"   Po jejím úspěšném absolvování dostane majitel protokol, s ním zajde na registrační místo pro HV ve svém kraji na krajský úřad. Ten vydá další osvědčení (zdarma, nebo za 50,- jak kde). S tímto osvědčením se zajde na přepis a ekodaň
    10 000,- Kč je odpuštěna. Zároveň zapíše RM do TP, že se jedná o vozidlo historické s platností dva roky od vydání osvědčení.  Pozor. Pro odpuštění ekodaně podle paragrafu 79c musí být podle pravidelné technické prohlídky vozidlo způsobilé provozu na pozemních komunikacích. Přeloženo do srozumitelné řeči, musí mít platnou technickou prohlídku.
            Dále lze použít klubová testace k jednání s pojišťovnou při sjednávání 1/12 výše povinného ručení. Platí jen dva roky od první testace, poté musí být vytištěn znova protokol a testace opět provedena klubovou testační komisí. (za poplatek 500,- kč/ 2 roky/ stroj.)
           Navíc vozidla, která byla uznána jako historická jsou na STK bez měření emisí. Že se jedná o vozidlo historické musí výt zapsáno v TP registračním místem. Opět omezeno platností testace, čili dva roky. 
  2. Testace krajská:
         Pokud stroj doklady nemá, je možné na základě klubové testace požádat  testaci krajskou, na jejímž základě lze dostat tzv:  zelené – veteránské číslo, včetně výhody 1/12 povinného ručení. Při přepisu vozidla je otestované vozidlo zproštěno ekologického poplatku 10 000,-Kč. 

Informace o testování v roce 2019

Platnost testace je 24 měsíců. V případě testování silničního HV ode dne uvedeného v protokolu klubovou testovací komisí. V případě testování vozidla do registru historických a sportovních vozidel ode dne uvedeného v protokolu krajskou testovací komisí. V případě prodloužení platnosti průkazu HV ode dne vydání průkazu registračním místem, nebo uvedení posledního razítka KTK.

Poplatek za prvotní testování klubovou testovací komisí na historickou původnost je  v našem klubu 3 000 Kč/ auto, 1500 Kč/ moto.  

Poplatek za prodloužení platnosti testování HV, které provádí náš klub je 500 Kč.  

Klubová testovací komise vždy vystaví doklad o přijetí finančních prostředků za veškeré úkony spojené s testováním klubovou testovací komisí. Tyto jsou zahrnuty do účetnictví klubu.

Pokud potřebujete V čísla:

V případě testování vozidla do registru historických a sportovních vozidel, kdy je Žádost dále postoupena krajské testací komisi (KTK), je poplatek za provedení testace v KTK diferencován podle toho, zda je zájemce o testování členem některého z uskupení tripartity, tj. FKHV, AVCC AČR nebo AKHV.

Jestliže zájemce prokáže svoji příslušnost k některému z výše uvedených uskupení, je poplatek za provedení krajské testace
1 000 Kč.

Pokud zájemce není členem některého z výše uvedených uskupení, je poplatek za provedení krajské testace 2000 Kč.

Při prodloužení platnosti testace KTK u vozidel zařazených v registru historických a sportovních vozidel (vozidel se zelenobílými značkami) je poplatek pro člena některého z výše uvedených uskupení 400 Kč. Pro zájemce, který není členem uvedených uskupení je poplatek 600 Kč.

Elektronický Informační systém testování HV  národní autorita FIVA spustila 15.4.2019 Tento IS přinese základní změnu v přidělování „čísla testace“, které bude generováno tímto IS oproti platbě ve výši 300 Kč

Více zde: https://www.fkhv.cz/testovani/

NAŠE TESTOVÁNÍ

Klub je členem VCC ČR v FKHV. Prakticky provádíme testace tak, že se vozidla sjedou na určeném místě buď v Prostějově, Olomouci, Mohelnici nebo ve Svitavách. Na těchto místech máme k dispozici prostory vybavených autodílen, ba dokonce prostory STK. Tam jsou vozidla komisí prohlédnuta, testace je zdokumentována, jsou sepsána potřebná data a údaje. Následuje cca týden k tomu, aby se zpracovala data a podepsaly protokoly.

Testujeme dle potřeby tak, aby majitel vozidla nečekal dlouho. Většinou tak jednou týdně. Testaci klubovou i krajskou provádíme v jeden termín.
Klub se snaží zachovat historická vozidla pro další generace tím, že testuje stroje pouze v původní technické specifikaci. Čili žádné úpravy, tuning, předělávky a přestavby. Náš klub nemá zájem o upravené či vytuněné stroje.

Více informací, případně dotazů odpoví  Mgr. Tomáš Kunštátský, 602 942 777 nebo mailem   b.m.historik@seznam.cz,

Data k testaci:

Data k testaci 2019 ( nutno vyplnit vše, jinak to nepůjde otestovat) – zejména vyznačené žlutě: Vyplněné si doneste k testaci, případně pošlete v rámci urychlení mailem na  tomas.bmw@seznam.cz

Původní RZ při dovozu ze zahraničí, nebo ze zrušeného CZ

TP, v případě testace s „bílými čísly“ současná platná RZ………………………………………………………………….

Stát poslední registrace:……………………………..

Číslo malého TP při dovozu ze zahraničí, v případě testace s „bílými čísly“ současné ORV:…………………………..

Číslo velkého TP při dovozu ze zahraničí nebo zrušeného TP z CR, v případě testace s „bílými čísly“ současný platný TP ……………………………………………………………………….

Rok výroby:……………………………..Datum první registrace:……………………………….

Jméno:…………………………………………….Příjmení:………………………………………….

Rodné číslo ( IČO)…………………………………..

Bydliště včetně PSČ:……………………………………..

Druh vozidla:………………………………………………..

Tovární značka:…………………………………………….

Typ:………………………………………………………………..

Obchodní označení:…………………………………………

VIN …………………………………..

Výrobce vozidla, celé označení, místo výroby a stát:……………………………………………………………………………………

Výrobce motoru:………………………………………………………

Zdvihový objem:……………………………………………………….

Vrtání:…………………………………………………Zdvih:…………………………………………………………………

Typ motoru:………………………………………………………………………..

Palivo:………………………………………

Výkon motoru v kW / otáčky:………………………………………………….

Číslo motoru:……………………………………………….(pokud výrobce neuváděl, napíše se neuvedeno, zejména u US vozů. Pozor. I u výmazu čísla motoru se číslo musí z bloku opsat)

Druh karoserie (jen u aut)……………………………………………..

Výrobní číslo kabiny, nádstavby:…………………………………….

Barva :………………………………………………..barva další:………………….

Počet míst k sedění……………………….stání…………………lůžek

Délka:……………………..šířka:……………………………….výška:…………….

Rozvor:…………………………..rozchod vpředu/vzadu:……………/…………….

Provozní hmotnost:……………………………..Celková hmotnost:………………..

Povolená hmotnost na nápravu přední/ zadní:………………../………………….

Svislé zatížení spojovacího zařízení (Pokud má):……………………………..

Hmotnost přípojného vozidla, má li tažné zařízení bržděného:……………………………………nebržděného:……………

Spojovací zařízení druh a typ (pokud má):…………………………………

Počet náprav z toho poháněných ( přední, zadní, všechny,

např 2-1 zadní):…………………………………

Rozměr ráfku předního/ zadního  dle TP nebo výrobce

……………………………………../……………………………….………

 

 

Alternativní rozměr ráfku zapsaný v TP nebo povolený výrobcem (nutno doložit)

……………………………………../……………………………….………

Rozměr pneu přední/ zadní  dle TP nebo výrobce

……………………………………../……………………………….………

Alternativní rozměr pneu zapsaný v TP nebo povolený výrobcem (nutno doložit)

……………………………………../……………………………….………

Nejvyšší rychlost:…………………………………………………………….

Hluk vozidla ( je li v TP uveden):……………………………………..

Spotřeba vozidla l/100 km:……………………………………………

Poměr výkon v kW / provozní hmotnost, pouze u motocyklů :……………….

Řazení převodovky:     man   x    automatická, počet rychlostí:……………

Např: 4 stupně (moto), 5+1 auto, 4+1x2

Podle čeho byl doložen rok výroby:………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………….

Předložená dokumentace:………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………..

Žádám o přidělení RZ typ: ano  (zakroužkuj, ano nebo ne)

Zakroužkuj typ, pokud: ano

401   osobní, nákladní, autobus, speciální:  2 ks 520x110 mm

402 přípojné vozidlo, traktor pracovní stroj: 1 ks 520x110 mm

403    nákladní, autobus, speciální:….1 ks 520x110  a 1ks 340x200

404 přípojné vozidlo 1 ks  340x200 mm

405 osobní vozidlo 2 ks 280x200 mm

406 osobní vozidlo 1 k 520x100 mm a 1 ks 280x200 mm

415 osobní vozidlo 2 ks 320x160 mm

416 osobní vozidlo 1 ks 520x110 mm a 1 ks 320x160

417 traktor, přípojné vozidlo 1 ks 280x200 mm

418 motocykl, traktor, 1 ks 200x160 mm

419 moped se šlapadly 80x110 mm

404 přípojné vozidlo 1 ks 340x200 mm

Telefon majitele:…………………………………Mail majitele:…………………………………………………………..

V případě IČO zodpovědná osoba:………………………………………………..

 

 

Historie vozidla: vypsat vše, co je známo včetně nabytí:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

Renovováno: kdo a kdy renovaci provedl………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Co je původní nerenovované, co je renovováno originalní, co je novodobá kopie případně co je ze skladových zásob……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Co je na vozidlo odlišné od originalu:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Kde je naraženo VIN:………………………………………………………………………………………………

VIN  kde je umístěn štítek:…………………………………………………………………………………………………………………

Jaké je zapalování : cívka, magneto apod.:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Karburátor nebo vstřikování ( zatrhni)

Značka karburátoru ( vstřikování) např Jikov, Solex  a jeho typ

( např. 32 SOPb, nebo 2926 SH):…………………………………………………………………………………………………………………………………

Palivová pumpa: gravitační, elektická, mechanická ( zatrhni):

Převodovka: ruční řazení, nožní řazení, automatická, počet převodů:…….(zatrhni a dopiš počet stupňů)

Pohon: přední, zadní, na všechna kola (zatrhni)

Brzdový systém: hydraulický jednookruhový, hydraulický dvouokruhový, pneumatický, mechanický, jiný:…………………(zatrhni, případně dopiš)

Typ kola: plechový disk, drátěný disk, lité kolo, jiný:…………………

Typ karoserie: (např. sedan, coupe, tudor, valník apod.):…………………………………………………………………………….

Karoserii vyrobil:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. v roce:……………………………………

Osvětlení: alektrické, acetylenové,  (zatrhni)    6,12,24 V ( zatrhni)

Má současné normy osvětlení: ano   x ne (zatrhni),pokud ne, tak co chybí nebo odlišnost:………………………………………………………..

Má bezpečnostní pásy:   ano     x   ne (zatrhni)

Volant vpravo    vlevo (zatrhni)