Jdi na obsah Jdi na menu

Land Rover Series IIA 88 1966

Historie:
   V polovině 50. let se produkují a vyrábí velmi úspěšné vozy Land Rover I. řady. Přesto už v roce 1958 přichází řada II., která se vyráběla až do roku 1961.

Popis:
   Vyráběly se dva typy vozů, které se lišily rozvorem. Menší, označený SWB měl rozvor 88 palců (2200 mm) a větší s označením LWB měl 109 palců ( 2800 mm). Tato nová série měla širší rozchod kol, pohodlnější a lépe vybavenou kabinu, okna byla zaoblená. U vozů s krátkým rozvorem (SWB) se nadále používal zprvu motor 2,0 l o výkonu 52 hp (39 kW). Ten pocházel z první série. Po vyrobení cca 1500 vozidel byl nahrazen novým 2,25 l benzínovým motorem. Ten měl 72 hp (54 kW). Stal se základní pohonnou jednotkou pro Land Rovery až do roku 1980. Převodovka byla čtyřstupňová řazená ručně. Vozy 109 palců řady kombi byly prodávány jako dvanácti místné. To proto, že v Británii je vůz s 12 a více místy brán jako autobus a je osvobozen od daně z nákupu a má jinou silniční daň. Takže 12 místné provedení je levnější než desetimístní a dokonce levnější než sedmimístný 88 palcový model Station Vagon. Tato dvanáctimístná karoserie se používá v podstatě dodnes. Je klasifikována jako minibus, může používat označení pro autobusy a je osvobozen od poplatků.
   V letech 1961 – 1971 přichází série II.A. Vzhledově se oproti staršímu modelu II. série moc nelišila. Nejvýznamnější je změna pohonné jednotky. Dieselový motor dostává obsah 2,25 litru, zvyšuje se tím jeho výkon.
   Další změnou je použití nového 2,6 l benzinového řadového šestiválce. Ten byl používán od roku 1967 u vozů s delším rozvorem 109 palců (2769 mm) s označením LWB. Vozy s tímto motorem měly sériově montovaný posilovač brzd.
   Od počátku roku 1969 se stěhují světlomety z prostoru masky a chladiče do prostoru blatníků. Od roku 1971 se vyrábí serie Land Rover Mk.III.

 

text: T.K.

technická data a více fotografií tohoto typu vozidla najdete na:


https://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/3321-1958-land-rover-mk-ii-.html